W tym egzemplarzu Cupry Formentor skupiono się na wyciszeniu kluczowych stref, przez które hałas może przenikać do kabiny. Prace objęły dokładne, wielowarstwowe wygłuszenie plastikowych osłon nadkoli, plastikowych osłon słupków wewnętrznych, podszybia (od strony kabiny lub komory silnika), wewnętrznej strony maski silnika oraz wybranych elementów komory silnika.
Do wyciszenia poszczególnych elementów Cupry Formentor użyto specjalistycznych materiałów dobranych do charakterystyki danej strefy. Jako pierwszą warstwę na plastikowe nadkola, osłony słupków, podszybie i maskę zastosowano maty butylowe Car Comfort Mats. Drugą warstwę na plastikowych nadkolach stanowiła pianka Bitmat B5s, na osłonach słupków pianka Bitmat M10s, a na podszybiu pianka Bitmat K6s. W komorze silnika (np. na wewnętrznej stronie maski jako druga warstwa lub na grodzi) użyto pianki Bitmat LT5, która ma również właściwości termoizolacyjne.