Wyciszenie Drzwi i Podszybia – Izolacja od Kabiny
Wyciszenie drzwi i podszybia w Fordzie Transit Kamper jest kluczowe w walce z hałasem silnika oraz szumami powietrza.
- Drzwi: Na blachę drzwi (wewnętrzną i zewnętrzną) zaaplikowano matę butylową Car Comfort Profi (prawdopodobnie 2,3mm lub 2,5mm) w celu tłumienia wibracji i usztywnienia konstrukcji. Na boczkach drzwi użyto pianki M10s Memory Foam 10mm, która doskonale absorbuje fale dźwiękowe i eliminuje rezonanse plastikowych paneli.
- Podszybie: Pod podszybiem zastosowano piankę K6s Pianka tłumiąca 6mm (o strukturze zamkniętych komórek). K6s jest doskonałym izolatorem akustycznym, który skutecznie blokuje hałasy z komory silnika oraz hałasy pochodzące z ruchu powietrza i wody.
Wyciszenie Nadkoli i Maski – Bariery przed Hałasem Silnika i Drogowym
Wyciszenie maski i nadkoli jest niezbędne do odizolowania kabiny od najbardziej uciążliwych źródeł hałasu.
- Nadkola (Komplet): Na metalowe części nadkoli, jako warstwę tłumiącą wibracje, zaaplikowano matę Car Comfort Profi. Następnie użyto StP Noise Liquidator A+B (płynna masa tłumiąca), która tworzy grubą, utwardzoną i antykorozyjną powłokę, eliminując drgania blachy i chroniąc przed kamieniami. Na osłony plastikowe nadkoli zastosowano piankę K6s Pianka tłumiąca 6mm.
- Maska: Na blachę maski nałożono matę Car Comfort Profi dla stłumienia wibracji. Jako drugą warstwę, dla pochłaniania hałasu z silnika i izolacji termicznej, użyto pianki K6s Pianka tłumiąca 6mm lub inny materiał termiczno-akustyczny (K6s doskonale sprawdza się jako ognioodporny izoaltor termiczny i akustyczny).
Rezultat – Wypoczynek w Podróży
Dzięki kompleksowemu wyciszeniu materiałami Car Comfort Profi, K6s Pianka tłumiąca 6mm, M10s Memory Foam 10mm i StP Noise Liquidator, Ford Transit Kamper stał się cichszy o imponujące 2,3 dB. Ta ogromna redukcja hałasu przekłada się na znacznie większy komfort jazdy i odpoczynku w trakcie postojów, co jest bezcenne w podróżach kamperem.