W tym modelu Kia X-Ceed przeprowadzono niezwykle szczegółowy, dwuetapowy proces wyciszenia, mający na celu osiągnięcie maksymalnego komfortu akustycznego. Prace objęły: drzwi (wielowarstwowo, łącznie z boczkami), nadkola (zarówno metalowe części, jak i plastikowe osłony), całą przestrzeń bagażnika (podłoga, boczki, tapicerka tylnej klapy oraz metalowa konstrukcja klapy), podszybie, maskę oraz elementy komory silnika. Każdy etap prac był weryfikowany pomiarami.
Do tak kompleksowego wyciszenia Kia X-Ceed użyto szerokiej gamy specjalistycznych materiałów. Bazę stanowiły maty butylowe Car Comfort Mats. Jako drugie lub kolejne warstwy zastosowano pianki Bitmat: M10s (na boczkach drzwi, boczkach bagażnika, tapicerce klapy), K3s (na plastikowych nadkolach), K6s (na podszybiu), LT5 (w komorze silnika) oraz B5s (w bagażniku). Na metalowe części nadkoli nałożono masę tłumiącą StP Noise Liquidator. Takie połączenie gwarantuje skuteczność na wielu płaszczyznach.
Dwuetapowy proces wyciszenia przyniósł spektakularne rezultaty. Po pierwszym etapie poziom hałasu w Kia X-Ceed został zredukowany o 1,6 dB, a po drugim etapie uzyskano dodatkową redukcję o 1,3 dB, co łącznie dało imponujący wynik 2,9 dB! Przekłada się to na drastyczne podniesienie komfortu podróży – wnętrze stało się oazą ciszy, co pozwala na pełen relaks, swobodne rozmowy i doskonały odbiór systemu audio, niezależnie od warunków zewnętrznych.