Wyciszenie Drzwi – Eliminacja Rezonansów i Szumu
Kompleksowe wyciszenie drzwi w Lexusie NX zapewnia znaczną redukcję hałasu drogowego i poprawę akustyki systemów audio:
- Wibroizolacja (Blacha Zewnętrzna i Wewnętrzna): Jako pierwszą warstwę tłumiącą wibracje, na blachę zewnętrzną i wewnętrzną drzwi, zastosowano matę butylową Car Comfort Profi 1,5 mm. Materiał ten skutecznie usztywnia konstrukcję i eliminuje rezonanse, które generowane są przez ruch pojazdu i głośniki.
- Tłumienie Plastiku (Boczki Drzwi): Na wewnętrzną stronę plastikowych boczków drzwi, w celu ich usztywnienia i wytłumienia, zaaplikowano specjalistyczną masę polimerową lub matę StP Crystal.
- Absorpcja Akustyczna (Boczki Drzwi): Jako warstwę pochłaniającą fale dźwiękowe i zapobiegającą trzeszczeniu plastików, zastosowano piankę Bitmat M10s (Memory Foam 10mm). Pianka ta jest idealna do minimalizowania hałasu wpadającego przez drzwi.
Wyciszenie Słupków A – Walka ze Świstem Wiatru
Słupki A są główną drogą przenikania do kabiny uciążliwego hałasu aerodynamicznego (świstu wiatru).
- Izolacja Akustyczna (Wnętrze Słupka): W profilach metalowych słupka A zastosowano materiał StP Magma 6 mm. Jest to elastyczny, lekki i odporny na temperaturę kompozyt, który doskonale izoluje akustycznie i termicznie, blokując hałas z zewnątrz.
- Uszczelnienie (Profile Drzwi): W celu eliminacji mikro-szczelin i świstów wiatru na krawędzi drzwi i słupka A, użyto sznura uszczelniającego StP Sealing Cord 6 mm. Sznur ten jest dyskretnie wprowadzany w profile uszczelek, poprawiając ich szczelność i podnosząc komfort akustyczny.
Rezultat – Cisza Lepsza o 1,2 dB
Dzięki synergii zastosowanych materiałów – od wibroizolacji Car Comfort Profi po specjalistyczne izolatory StP Magma i pochłaniacze Bitmat M10s oraz uszczelnienie StP Sealing Cord – Lexus NX zyskał wymierną redukcję hałasu o 1,2 dB. Poprawiło to ogólny odbiór wnętrza, czyniąc ten pojazd jeszcze bardziej komfortowym i cichym.