W Mercedesie Sprinter skupiliśmy się na szczegółowym wyciszeniu drzwi, które są kluczowym źródłem przenikania hałasu do kabiny. Zarówno drzwi normalne, jak i przesuwne, zostały poddane wielowarstwowemu wyciszeniu. Na wewnętrzną stronę blachy drzwiowej zastosowano matę butylową Car Comfort Mats, która skutecznie tłumi wibracje i rezonanse. Następnie, na zewnętrzną blachę drzwi, położyliśmy kolejną warstwę maty StP Alum (dla drzwi przesuwnych) lub Car Comfort Mats (dla drzwi normalnych), co zwiększyło efektywność izolacji akustycznej. Boczek drzwi również został starannie wyciszony – po nałożeniu maty Car Comfort Mats, jako warstwę uzupełniającą, zastosowano piankę Bitmat M10s, która doskonale pochłania fale dźwiękowe i izoluje akustycznie.
Aby zapewnić kompleksową redukcję hałasu, wyciszyliśmy również boki w przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej. Na blachę boczną zaaplikowano matę Car Comfort Mats, która stanowi pierwszą, solidną barierę akustyczną. W jednym z miejsc na bokach, dla dodatkowej izolacji i redukcji rezonansów, zastosowano również StP Accent. Ten materiał efektywnie uzupełnia działanie maty, poprawiając ogólną akustykę.
Szczególną uwagę poświęcono miejscom montażu głośników. Dzięki precyzyjnemu wyciszeniu tych obszarów, głośniki mogą pracować w optymalnych warunkach, co przekłada się na znacznie lepszą jakość dźwięku – pełniejsze basy i czystsze średnie i wysokie tony.
Dzięki zastosowaniu sprawdzonych materiałów, takich jak StP Alum, Car Comfort Mats, Bitmat M10s oraz StP Accent, udało nam się znacząco poprawić komfort akustyczny w tym Mercedesie Sprinter. Sumaryczna redukcja hałasu o 1,8 dB to odczuwalna różnica, która przekłada się na znacznie cichszą i przyjemniejszą podróż, zarówno podczas jazdy, jak i w trakcie postoju. Jest to szczególnie ważne w przypadku pojazdów użytkowych, gdzie komfort pracy kierowcy ma bezpośrednie przełożenie na efektywność.