W modelu Peugeot 5008 skupiono się na redukcji hałasu i izolacji termicznej od strony komory silnikowej. Prace objęły newralgiczne punkty: podszybie, które oddziela kabinę od silnika, wewnętrzną stronę maski oraz samą komorę silnika. Celem było ograniczenie przenikania dźwięków pracy jednostki napędowej do wnętrza pojazdu oraz zmniejszenie transferu ciepła.
Do realizacji tego zadania w Peugeot 5008 użyto kombinacji specjalistycznych materiałów. Na podszybie oraz maskę jako pierwszą warstwę zastosowano matę butylową Car Comfort Profi 1,5 mm. Podszybie zostało dodatkowo wzmocnione pianką kauczukową Bitmat K6s. W komorze silnika zastosowano piankę Bitmat LT5 oraz specjalistyczną matę termoizolacyjną StP Heat Shield L, która doskonale radzi sobie z wysokimi temperaturami i hałasem.
Dzięki przeprowadzonym pracom wyciszającym i termoizolacyjnym, komfort podróżowania Peugeot 5008 znacząco wzrósł. Pasażerowie mogą cieszyć się wyraźnie cichszym wnętrzem, dzięki zredukowaniu hałasu dobiegającego od silnika. Dodatkowo, zastosowanie StP Heat Shield L w komorze silnika pomaga w utrzymaniu niższej temperatury pod maską i ogranicza nagrzewanie się elementów sąsiadujących.