Wyciszenie Maski – Bariera przed Hałasem Silnika
Wyciszenie maski w Toyocie Corolli ma za zadanie zminimalizować emisję hałasu z jednostki napędowej oraz zapewnić izolację termiczną.
- Wibroizolacja (Warstwa 1): Na blachę maski nałożono matę butylową Car Comfort Mats 2,3mm. Ta warstwa tłumi drgania i rezonanse dużej powierzchni blachy, które są przenoszone do kabiny.
- Izolacja Termiczno-Akustyczna (Warstwa 2): Jako druga, zewnętrzna warstwa (od strony silnika), zastosowano materiał StP Heatshield. Jest to kompozyt zaprojektowany do pracy w wysokich temperaturach, który skutecznie izoluje termicznie i pochłania hałas silnika, jednocześnie chroniąc maskę przed nadmiernym nagrzewaniem.
Wyciszenie Podszybia – Blokowanie Hałasu i Szumów
Wyciszenie podszybia (częściowo ściany grodziowej) jest niezbędne do odizolowania kabiny od hałasu silnika, skrzyni biegów i kanałów powietrznych.
- Wibroizolacja: Blacha podszybia została usztywniona matą Car Comfort Mats 2,3mm w celu zminimalizowania wibracji.
- Izolacja Akustyczna: Na matę butylową nałożono K6s Piankę tłumiącą 6mm. Pianka kauczukowa o strukturze zamkniętych komórek ma doskonałe właściwości izolacji akustycznej. Skutecznie blokuje hałasy o średniej i wysokiej częstotliwości, tworząc solidną barierę między komorą silnika a wnętrzem pojazdu.
Rezultat – Cisza w Strefie Przedniej
Dzięki zastosowaniu kombinacji maty butylowej Car Comfort Mats 2,3mm, termiczno-akustycznego StP Heatshield oraz izolatora K6s Pianka tłumiąca 6mm, Toyota Corolla zyskała znaczącą poprawę komfortu akustycznego w strefie przedniej. Zminimalizowanie hałasu silnika i szumów drogowych przekłada się na bardziej relaksujące doświadczenie z jazdy.