Wyciszenie Podłogi – Trójwarstwowa Bariera Akustyczna
Wyciszenie podłogi w Toyocie Corolli wymagało zastosowania kombinacji materiałów, które skutecznie tłumią wibracje, a następnie izolują od hałasu.
- Wibroizolacja (Warstwa 1): Na oczyszczoną i odtłuszczoną blachę podłogi (od przodu do tylnej kanapy) zaaplikowano matę butylową Car Comfort Mats 2,3mm. Jej zadaniem jest usztywnienie blachy i maksymalne wyeliminowanie wibracji oraz rezonansów przenoszonych z układu napędowego i podwozia.
- Izolacja Akustyczna (Warstwa 2): Na matę butylową nałożono Bitmat B5s Pianka Granulowana 5mm. Jest to innowacyjny kompozyt, który działa jako skuteczna bariera izolacyjna. B5s blokuje przenikanie hałasu drogowego i szumu opon o średniej i wysokiej częstotliwości do kabiny.
- Warstwa Pochłaniająca (Warstwa 3): Na najbardziej narażone na hałas obszary (lub jako trzecia warstwa na całej powierzchni) zastosowano M5s Memory Foam 5mm. Pianka ta, dzięki otwartej strukturze komórek, pełni funkcję pochłaniacza fal dźwiękowych, rozpraszając i wygaszając resztkowy hałas, zapewniając ciche środowisko w kabinie.
Rezultat – Cisza i Lepsze Wrażenia z Jazdy
Kompleksowe wyciszenie podłogi w Toyocie Corolli za pomocą materiałów Car Comfort Mats, Bitmat B5s oraz M5s Memory Foam przyniosło wymierny efekt w postaci redukcji hałasu o 0,8 dB. Samochód jest teraz lepiej odizolowany od buczenia podwozia i szumów drogowych, co przekłada się na znacznie wyższy komfort podróżowania.