Wyciszenie Volkswagen Golfa Sportsvan odbyło się we dwóch etapach. Pierwszy etap obejmował bagażnik i nadkola, co przyczyniło się do redukcji hałasu o 1,8 dB. Drugi etap miał dodatkowe wyciszenie nadkoli, maski i podszybia. Niestety nie zmierzyliśmy kolejnego wyciszenia, ale możemy zapewnić, że wynik oscyluje w granicach 2,5 dB łącznie. Takie wyciszenie jest znacznie zauważalne podczas jazdy.
W pierwszym etapie wyciszenia Volkswagen Golfa Sportsvan zastosowano zaawansowane materiały dźwiękochłonne i wibroizolacyjne. Podszybie zostało zabezpieczone dwiema warstwami: Car Comfort Mats 2,3mm oraz Bitmat K6s. Na nadkola zewnętrzne nałożono Car Comfort Mats 2,3mm jako pierwszą warstwę i StP Noise Liquidator jako drugą. Maskę, bagażnik (pierwsza warstwa) i tylną klapę (pierwsza warstwa) wyciszono materiałem Car Comfort Mats 2,3mm. Jako drugą warstwę w bagażniku użyto Bitmat K6s. Nadkola plastikowe zostały wyciszone K3s. Dodatkowo, plastikowe słupki, tapicerka tylnej klapy i boczki bagażnika zostały wyciszone Bitmat M10s.
Pierwszy etap wyciszenia Volkswagen Golfa Sportsvan przyniósł już znaczące rezultaty, osiągając redukcję hałasu o 1,8 dB. Ten zauważalny spadek poziomu hałasu świadczy o skuteczności zastosowanych materiałów i precyzji montażu. Wnętrze pojazdu stało się wyraźnie cichsze, co przekłada się na większy komfort podróżowania i mniejsze zmęczenie, zarówno kierowcy, jak i pasażerów.