Wielowarstwowe Wyciszenie Drzwi i Nadkoli
W Dodge'u Chargerze skupiliśmy się na stworzeniu cichej kabiny.
- Drzwi (Komplet): Zostały wygłuszone matą wibroizolacyjną StP Aero Gold 2,3mm (zarówno na blasze wewnętrznej, jak i zewnętrznej), która jest kluczowa w tłumieniu rezonansów. Na boczkach drzwi zastosowano M10s Memory Foam 10mm, piankę absorbującą fale dźwiękowe, co minimalizuje echo i trzeszczenie.
- Nadkola (Komplet): Wyciszenie nadkoli było priorytetem w redukcji szumu opon. Na metalowe nadkola zaaplikowano matę StP Aero Gold 2,3mm, a następnie StP Noise Liquidator A+B, masę utwardzającą i tłumiącą drgania. Na nadkola plastikowe użyto StP Aero Gold 2,3mm jako pierwszej warstwy, a następnie StP Lava, która działa jako ciężki i skuteczny izolator akustyczny, oraz piankę Bitmat B5s 5mm dla maksymalnej absorpcji.
Izolacja Podłogi i Bagażnika
Wyciszenie podłogi i bagażnika jest niezbędne do odizolowania hałasu przenoszonego z podwozia i układu wydechowego:
- Podłoga: Na całą podłogę trafiła mata StP Aero Gold 2,3mm, która eliminuje wibracje. Jako warstwę izolacyjną i pochłaniającą dźwięk zastosowano StP Lava, a następnie M5s Memory Foam 5mm, która znacząco redukuje hałas niskich częstotliwości.
- Bagażnik: Podobnie jak podłoga, bagażnik został wygłuszony matą StP Aero Gold 2,3mm, a jako izolację akustyczną zastosowano StP Lava i M5s Memory Foam 5mm na boczki i podłogę bagażnika.
Uszczelnienie i Rezultat
Dla pełnej izolacji akustycznej, uszczelki drzwi w całym pojeździe zostały uszczelnione za pomocą StP Sealing Cord 6mm. Ten elastyczny sznur precyzyjnie wypełnia mikro-szczeliny w profilach uszczelek, eliminując świsty i hałas wiatru.
Dzięki kompleksowemu wyciszeniu, Dodge Charger stał się cichszy o 2 dB, co przekłada się na znacznie wyższy komfort jazdy, szczególnie przy wyższych prędkościach.