Profesjonalne wygłuszenie maski w aucie to jeden ze sposobów na podniesienie komfortu jazdy przez redukcję „klekotu, warkotu” i hałasu przy wysokich obrotach.
Wyciszenie maski i komory silnika znacząco obniża poziom hałasu dobiegającego z jednostki napędowej do kabiny. Dzięki temu dźwięki silnika, takie jak jego praca na wysokich obrotach czy charakterystyczne klekotanie, stają się znacznie mniej uciążliwe. Poczujesz wyraźną różnicę, co przełoży się na spokojniejszą i przyjemniejszą podróż, szczególnie podczas dłuższych tras.
Wrażenie klasy premium
Po profesjonalnym wyciszeniu maski i komory silnika Twój samochód zyska zupełnie nową jakość akustyczną. Znaczna redukcja hałasu sprawi, że wnętrze pojazdu będzie bardziej przypominało to, znane z aut klasy premium. Użytkownicy często odczuwają, że ich pojazd staje się bardziej luksusowy i komfortowy, co podnosi ogólne zadowolenie z jazdy.
Korzyści termiczne
Wyciszenie komory silnika, oprócz poprawy akustyki, przynosi również korzyści termiczne. Materiały wygłuszające działają jak izolacja, pomagając w stabilizacji temperatury w komorze silnika. Dzięki temu silnik może szybciej osiągać optymalną temperaturę pracy w chłodne dni, a także dłużej utrzymywać ciepło po wyłączeniu, co może wpływać na jego wydajność i żywotność.
Kiedy warto wyciszyć MASKĘ?
Silnik diesla
Wyciszenie maski i komory silnika jest szczególnie zalecane w przypadku silników diesla. Jednostki wysokoprężne z natury generują głośniejszy dźwięk i większe wibracje.
Jazda na wysokich obrotach
Jeśli często jeździsz na wysokich obrotach, np. podczas dynamicznej jazdy autostradą, wyciszenie silnika jest inwestycją, którą od razu docenisz.
Inne elementy wpadają w rezonans
Hałas i wibracje generowane przez silnik mogą być przenoszone na inne elementy karoserii, powodując, że wpadają one w rezonans.
POMIARY WYCISZENIA silnika
Wyciszenie nie zawsze jest takie samo, liczy się auto i dobrane materiały.
Powierzchnia, na którą będziesz nakładać materiały, musi być dokładnie oczyszczona i odtłuszczona. Usunięcie wszelkich zanieczyszczeń, kurzu, smarów czy resztek starych klejów zapewni optymalną przyczepność mat i pianek.
Nałożenie maty na maskę
Po przygotowaniu powierzchni przystępujemy do nałożenia maty butylowej na maskę. Matę należy precyzyjnie dociąć do kształtu i rozmiaru elementów maski, a następnie starannie przykleić, mocno dociskając.
Pianka do komory silnika
W komorze silnika umieszczamy piankę trudnopalną LT. Materiał ten posiada warstwę samoprzylepną, co sprawia, że montaż jest niezwykle prosty – wystarczy, że dotniesz odpowiedni kształt i przyłożysz piankę do maski.
Maty i pianki do wyciszania KOMORY SILNIKA, MASKI I PODSZYBIA
Dobór odpowiednich materiałów jest kluczowy dla osiągnięcia zamierzonego efektu.
Koszt usługi zależy głównie od wybranych materiałów, liczby zastosowanych warstw oraz fabrycznego stanu wyciszenia pojazdu. W samochodach klasy premium, które są już fabrycznie nieźle wyciszone, osiągnięcie zauważalnej poprawy wymaga użycia bardziej zaawansowanych materiałów i jest droższe.
Cena wygłuszenia komory silnika zaczyna się już od 300 zł. Jednakże, dla kompleksowego wyciszenia obejmującego maskę, komorę silnika oraz podszybie, typowa cena to około 1000 zł.
Chcesz poznać szczegóły pakietów i cen? Napisz do nas wiadomość lub odezwij się na czacie — odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!