Jeżeli podczas jazdy zauważasz, że w aucie robi się zbyt głośno, to znak, że pojawił się problem z izolacją akustyczną. Szum w samochodzie może pochodzić z wielu miejsc: od szumiących opon, przez nadkola, aż po słabo wyciszone drzwi i uszczelki.
Wielu producentów samochodów, zwłaszcza w autach kompaktowych, oszczędza na fabrycznym wyciszeniu, dlatego nowy samochód nie zawsze oznacza ciszę w kabinie.
Hałas w kabinie samochodu nie tylko obniża komfort jazdy, ale też negatywnie wpływa na nasz słuch i poziom zmęczenia. Długotrwała ekspozycja na szum zwiększa stres i powoduje szybsze zmęczenie kierowcy, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
Wyciszenie nadkoli to najlepszy pierwszy krok w redukcji hałasu. Cienkie plastiki nadkoli są odpowiedzialne za przenoszenie odgłosów opon i drogi do wnętrza auta.
👉 Dowiedz się, ile realnie daje wyciszenie nadkoli.
Nadkola najbardziej hałasują i dzielimy je na nadkola wlaściwe te pod autem i cienkie plastiki nadkoli, które też wyciszamy. Czyli nadkola są wyciszane jakby dwa razy. Na dole dajemy matę butylową a na nią StP Noise Liquidator. Na nadkola plastikowe dajemy także mate a na nią najcześciej Bitmat K3s lub Bitmat B5s. Jest też więcej mat, ale to te najczęściej używamy.
Wyciszenie drzwi oraz wyciszenie uszczelek pozwala znacząco ograniczyć szumy powietrza podczas jazdy.
👉 Sprawdź czym wygłuszyć uszczelki i ile można zyskać dzięki wyciszeniu drzwi i uszczelek. (Tutaj używamy StP Sealing Cord), na wyciszeniu drzwi można zyskać 1 dB lub więcej to około 25% ciszej w aucie.
Jeśli jeździsz SUV-em, pamiętaj, że duża przestrzeń bagażowa działa jak rezonator. Wyciszenie bagażnika jest w takich autach bardzo ważne dla ogólnego komfortu jazdy.
Dla bagażnika polecamy maty Car Comfort lub StP Aero Gold. Jako druga warstwa Bitmat B5s sprawdza się idealnie. Czasem wybieramy wariacje drugich warstw jako Bitmat K6s + Bitmat M5s.
Głośny silnik nigdy do końca nie wygłuszysz, tak jakbyś tego chciał. Możesz jednak znacznie poprawić ciszę. Nie tylko w sportowych autach się to przydaje, ale też w zwykłych. Tutaj skupiamy się na elementach takich jak:
Nie martw się o wagę auta. Wykorzystujemy nowoczesne, lekkie maty wygłuszające, które poprawiają akustykę bez zauważalnego zwiększenia masy samochodu.
Maty które wybieramy najczęściej to Car Comfort Mats 2,3 mm i Car Comfort Profi 1,5 mm.
Ze względu na to że ulepszyliśmy we współpracy z Bitmat aktualne maty na rynku na podstawie to, co brakuje nam podczas montażu, czyli lepszy klej, który trzyma dłużej i klient nie musi wracać na poprawki :)
Inne maty, które polecamy to te firmy Bitmat, czyli pianki typu K Bitmat K3s na nadkola lub masa wygłuszająca StP Noise Liquidator. Tyle powinno wystarczyć.
Jeśli chcesz mieć podobną matę do naszej, ale bardziej dostępną to polecamy StP Profi 1,5mm i StP Aero Gold 2,3 mm.
Więcej o tym, dlaczego warto wyciszyć auto, przeczytasz w naszym wpisie: "5 powodów, dla których warto wygłuszyć samochód".
Nie, jeśli korzystasz z usług profesjonalistów. W naszym przypadku gwarancja producenta pozostaje bez zmian — więcej szczegółów wyjaśniamy tutaj.
Koszt zależy od zakresu prac i wybranych materiałów.
👉 Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę.
Możemy powiedzieć, że w cenie 3000-5000 zł można przeprowadzić dobre wyciszenie najgłośniejszych stref Twojego auta. Można także zacząć od pojedynczych elementów w cenie kilku set złotych i robione od ręki. Kompletne wyciszenie auta to cena zaczynająca się od kilku tys. zł.