Wygłuszenie obniża poziom hałasu w kabinie nawet o 3–4 dB, co dla ludzkiego ucha oznacza redukcję hałasu o połowę. Pozwala to swobodnie rozmawiać, słuchać muzyki i zmniejsza zmęczenie kierowcy. Cisza w aucie poprawia koncentrację i bezpieczeństwo jazdy. Redukcja hałasu pochodzącego od opon, silnika i wiatru zwiększa komfort zarówno na autostradzie, jak i w mieście. Jeśli nic z tych rzeczy nie jest dla Ciebie ważne, to prawdopodobnie nie jest warto robić wyciszenie w Twoim przypadku.
Koszt wygłuszenia zależy od zakresu prac i użytych materiałów. Wyciszenie pojedynczych elementów kosztuje orientacyjnie:
Kompleksowe wygłuszenie całego auta to wydatek od 4000 zł do nawet 20 000 zł, w zależności od klasy samochodu i zastosowanych materiałów premium.
Zapewne koszt różni się też w zależności od polityki cenowej danego warsztatu. Niektóre firmy traktują wyciszenie jak gotowy produkt, a nie usługę, która ma na celu rzeczywiste zlikwidowanie hałasu, a nie tylko powtarzalne nałożenie mat na elementy auta.
Wiele firm oferuje różne pakiety cenowe — często są to trzy opcje lub więcej. W tym wpisie pokażemy Wam trzy warianty, które różnią się jakością oraz wagą użytych materiałów.
Cena rośnie, gdy wybierzesz:
Koszt obniżysz, jeśli:
Wyciszanie pojedynczych elementów na początek to dobry sposób, aby przy niższym koszcie zauważyć różnicę w komforcie akustycznym auta. Polecamy zacząć od nadkoli.
Samodzielny montaż zmniejsza koszty, ale wymaga precyzji i czasu. Profesjonalne wygłuszenie daje lepszy efekt, gwarancję i oszczędność czasu. W przypadku nowych aut lub skomplikowanych modeli lepiej wybrać warsztat, by nie naruszyć gwarancji producenta i uniknąć błędów montażowych.
Czas realizacji zależy od zakresu prac – wyciszenie drzwi trwa kilka godzin, całego auta ponad tydzień.
Wykonując wygłuszenie samemu musisz uwzględnić, że możesz robić to tylko w wolnej chwili. Czyli prawdopodobnie stracisz kilka weekendów na wyciszenie całego auta.
Poniżej przedstawiam orientacyjne ceny materiałów wygłuszających, liczone za 1 m². Skupiam się na tańszych opcjach, które dobrze sprawdzą się przy samodzielnym montażu. Wersje wyższej jakości mogą kosztować nawet 2× więcej.
Najczęściej stosowane materiały:
Materiały często stosuje się w układzie dwuwarstwowym: najpierw maty butylowe, a na nie nakładana jest odpowiednia pianka. Rodzaj zastosowanej pianki zależy od jej grubości oraz właściwości hydrofobowych (odporności na wodę i wilgoć). Na podłogę zazwyczaj używa się pianki kauczukowej, natomiast na boczki drzwi – pianki typu memory.
Na naszej stronie, w menu na górze, znajdziesz produkty, których używamy do wyciszania aut.
Skoro mówimy o markach materiałów, warto wspomnieć, że we współpracy z firmą Bitmat (największym producentem) opracowaliśmy własne maty. Zostały one ulepszone poprzez zastosowanie mocniejszego kleju, dzięki czemu przewyższają produkty, których używaliśmy do tej pory.
Przeznaczając na wygłuszenie samochodu kilka tysięcy złotych, możesz spodziewać się wyraźnej poprawy komfortu akustycznego. Oto najczęstsze efekty:
Warto jednak pamiętać, że celem wygłuszenia jest komfort dostosowany do Twoich potrzeb i konkretnego auta – niekoniecznie maksymalna redukcja hałasu za wszelką cenę.
A taki komfort można osiągnąć znacznie niższą ceną.
Wybieraj warsztaty specjalizujące się w wyciszaniu aut i car audio. Sprawdź opinie, doświadczenie oraz jakość używanych materiałów. Najlepsi specjaliści oferują gwarancję na wykonane usługi i współpracują z renomowanymi producentami mat wygłuszających.
Sprawdź nasze realizacje – być może wyciszaliśmy już model taki jak Twój!